20242ZŠ 2024

(05) Žijeme Shakespearem

By 10. 9. 2024 20 září, 2024 No Comments


Číslo projektu: JAK 05
Aktuální počet hlasů

Název školy/týmu: Základní škola Zdice

Název projektu: Žijeme Shakespearem

Klíčová oblast proměny: Umění

Komenského myšlenka:

  • „Správně se dílo daří, když je poctivé a k boží slávě“

Osobní motto projektu:

  • „Malé kouzlo nebo velká dřina?“

Anotace projektu:

Na počátku byl záměr, aby si žáci uvědomili, že své znalosti získané v českém jazyce, výtvarné výchově a informatice mohou využít v reálném životě, proto jsme se rozhodli se žáky vytvořit animovaný film a uspořádat jeho premiéru. Žáci se naučili, že proces samotný může být dlouhý a obtížný, ale přesto je dobré ve své snaze vytrvat, protože výsledek stojí za to! Díky usilovné práci a spolupráci vytvořila třída 8.C krátký animovaný film Romeo a Julie, při jehož slavnostním promítání byli přítomni nejen žáci, ale i jejich rodiny a kamarádi.
Tvorba animovaného filmu byla velice náročná. Vyžadovala spolupráci a plánování vyučujících třech předmětů (český jazyk, informatika a výtvarná výchova). Žáci se museli rozdělit do týmů, ve kterých si každý vybral svoji roli (organizátor, scénárista, technik a kreativec). Společně jsme navštívili muzeum NaFilm, kde se žáci učili různé techniky animace. Poté následovalo nastudování Shakespearovy slavné tragédie Romeo a Julie. Každá skupina tvořila scénář, scény a postavy na část své hry. Žáci fotili sekvenci fotek metodou Stop motion animace. Dále museli vše nadabovat a sestříhat. Celý animovaný film jsme promítali v prostorách školy. Žáci si promítání zajišťovali s naší pomocí. Sami psali žádost paní ředitelce o propůjčení prostor a techniky, vytvořili plakát, pozvánku pro rodiče a přátele na školním Instagramu. Připravili si prostory a prezentaci ke svému filmu. Celý film je navíc nově ke zhlednutí na školním kanálu Youtube.
Tvorba filmu byla mnohem těžší a zdlouhavější, než jsme očekávaly. Společně se žáky jsme projekt průběžně reflektovali. Museli jsme překonat několik nečekaných technických překážek. Žáci se naučili celému procesu tvorby, plánování, propagace, spolupráce, vytrvalosti a trpělivosti. Do díla dodali žáci svůj vtip, nadsázku a originalitu. V mnoha ohledech předčili naše očekávání.
Počet žáků ve třídě 24, film je přístupný na školním kanálu Youtube pro žáky a rodiče z celé školy (615).

Odkazy: