Číslo projektu: JAK 06
Aktuální počet hlasů
Název školy/týmu: Základní škola a Dům dětí a mládeže Krasohled Zábřeh
Název projektu: Přírodní inkousty aneb čím to napsal Komenský
Klíčová oblast proměny: Vzdělanost
Komenského myšlenka:
- „Vznik přírodních inkoustů, kterými psal i Komenský – přenos a záznam důležitých myšlenek“
Osobní motto projektu:
- „Labyrinty v nás a kolem nás“
Anotace projektu:
– haptické testování rostlin a pigmentů – drcení, míchání – alchymie tisku
– poznání osobnosti a života J. A. Komenského
– zpracování map v historii – jak, čím, kdo
– poznání zlomových okamžiků života Komenského – dramatická výchova – odchod z rodné země, smrt dětí a ženy, druhá smrt ženy, ztráta jeho knih v plamenech, nepochopení, pedagogická kritika od kolegů, trvalý stesk po domově
– poznání skutečného přírodního labyrintu – Brandýs n./O.
– vlastní krabice textů, výrobků, artefaktů, vzorníků, zkoušek písma – každý z žáků měl a má svou vlastní autorskou krabici s pomůckami a výstupy z hodin – pracovní krabice
– dva žáci se inspirovali z celého projektu, vyprávěli jsme si o osobních labyrintech – v nás a kolem nás – a na to konto přinesli své eseje, přiloženo viz. níže k projektu.
Cílem projektu bylo děti naučit základním znalostem a dovednostem výroby barev z přírodnin. Seznámit je s dávnými technologiemi tisku a přenosu informací a výroby přírodních inkoustů. Na základě získaných znalostí technologií si mohou nyní představit úsilí autorů knih středověku, renesance nebo baroka. Na osudu a životě významného barokního autora písemných děl J.A. Komenského a dokonalého seznámení se s jeho knihou Labyrintu pochopily význam osobnosti Komenského – celosvětově.
Kompetence:
klíčové kompetence – vědomosti, dovednosti a schopnosti
kompetence – osobní rozvoj
kompetence k učení
kompetence k řešení problémů
kompetence komunikativní
kompetence sociální
Odkazy: