1ZŠ 20242024

(20) Pojďte se také učit ven

By 11. 9. 2024 20 září, 2024 No Comments


Číslo projektu: JAK 20
Aktuální počet hlasů

Název školy/týmu: Základní škola M. Choceňského, Choceň

Název projektu: Pojďte se také učit ven

Klíčová oblast proměny: Podnikavost

Komenského myšlenka:

  • „„Každý má hledět ne pouze na svůj prospěch, ale na prospěch společnosti.““

Osobní motto projektu:

  • „Nabízíme zkušenost a kdo chce se přidá.“

Anotace projektu:

S myšlenkou J.A.Komenského, že je vhodnější se třeba tisíckrát pokusit s nezdarem než se tisíckrát nepokusit jsme se pustili do projektu o učení venku a integrované výuce. Jsme přesvědčeni, že je to přirozené, aby děti byly venku. Snažili jsme se tedy najít nejprve v blízkém okolí školy místa, kde je to možné a propojit tato místa s učivem 3., 4. a 5. ročníku. Nejen z přírodovědy a vlastivědy, ale i češtiny, matematiky, výtvarné výchovy ad. Vymyslet možnosti jak se proběhnout, hrát si a přitom se učit. Vše jsme se snažili sepsat, popsat, vyzkoušet konkrétní činnosti nejprve na sobě (to děláme už pátý rok) a později vše zprostředkovat kamarádům a jejich učitelům, kteří ještě nejsou na učení venku zvyklí.

Popište, v čem je váš projekt unikátní a jak konkrétně se vám podařilo proměnit oblast, na kterou se váš projekt zaměřil:

Tento projekt je „ocáskem“ našeho pětiletého projektu, kdy na státní základní škole vznikla třída s výukovým programem Učíme se venku. Tímto ocáskem, bychom rádi poukázali na možnosti, výhody i nevýhody a nástrahy učení venku. Zároveň bychom rádi nabídli zpracované materiály jako inspiraci. Prozatím se nám podařilo naladit naši další první třídu a možná trochu spolužáky ze 4. a 5. třídy v Ústí nad Orlicí.

Jak se vám podařilo naplnit vytyčené cíle?

Cíle jsme naplnili částečně. Podařilo se najít místa v blízkosti školy a propojit je s učivem. Podařilo se přizvat kamarády a ověřit realizovatelnost. Nepodařilo se zrealizovat nebo zdokumentovat vše, co jsme dělali. Zjistili jsme, že dokumentování je velkou zátěží pro celý tým. Plnění aktivit, vytváření materiálů, podpora vzájemné spolupráce a podpora žáků se specifickými potřebami a zároveň dokumentace – fota, videa , sepisování materiálů je mnoho aktivit, které se moc nedají zvládnout v běžném školním čase.

Jak velkou skupinu lidí projekt zasáhl?

Cca 50 dětí a 3 pedagogy.

Odkazy:

Doprovodné materiály